U četvrtak 29. kolovoza 2019. godine u luci Sali na Dugom otoku održano je svečano potpisivanje ugovor o dogradnji luke Sali na Dugom otoku. Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU), Tomislav Petric i ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar, Davor Škibola.
Projektom dogradnje luke Sali predviđena je izgradnja obale u dužini od 149,44 m, uređenje zaobalne površine iz novoizgrađene obale te izgradnja lukobrana za zaštitu od valovanja u dužini od 114,50 m. Luka Sali smještena je na Dugom otoku, najvećem otoku u skupini sjeverno – dalmatinskih otoka i sedmog po veličini na Jadranu. Sali je općinsko i administrativno središte Dugog otoka i mjesto s najviše stanovnika. Prema Popisu stanovništva iz 2011. godine, u općini Sali živjelo je 1.698 stanovnika, što je pad od 6,70% u odnosu na Popis stanovništva iz 2001. godine, kada je u općini Sali živjelo 1.820 stanovnika.
Luka Sali je luka otvorena za javni promet lokalnog značaja u kojoj prometuju dvije cjelogodišnje linije, brzobrodska linija 9406 koja spaja Sali sa Zadrom i lukama Zaglav i Bršanj te klasična brodska linija 406 koja spaja Sali sa Zadrom i lukom Zaglav. U 2018. godini, na linijama koje pristaju u luci Sali, putovalo je 138.334 putnika, što je za 2,56% više u odnosu na 2017. godinu, kada je na navedenim linijama putovalo 134.884 putnika. U razdoblju od 2014. do 2018. godine, broj putnika na linijama što pristaju u luku Sali raste prosječnom godišnjom stopom od 17,77%. Ista je značajno nautičko odredište u neposrednoj blizini Parka prirode Telašćica, no zbog svoje izloženosti utjecaju istočnih i jugoistočnih vjetrova poprilično je nezaštićena. Ukupna vrijednost projekta je 56.764.614,59 HRK. Procijenjeni iznos EU doprinosa iznosi 48.249.922,40 HRK, a nacionalnog doprinosa 8.514.692,19 HRK. Projekt će trajati prema Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava od dana potpisivanja 52 mjeseca. Realizacijom predmetnog zahvata povećat će se kapacitet, kvaliteta i sigurnost priveza za smještaj brodova u luci Sali. Osim toga, riješit će se odvodnja i vodoopskrba predmetnog područja te urediti zaobalna površina.
Sve navedeno predstavlja direktan pozitivan utjecaj na kvalitetu života stanovništva. Ako se u obzir uzmu i drugi društveni kriteriji, primjerice, zaustavljanje iseljavanja otočnog stanovništva i otočni održivi razvoj, održavanje linijskog prometa s kopnom je od krucijalnog značaja za održavanje i ostvarenje gore navedenih ciljeva.
https://cpa-zadar.hr/2019/potpisivanje-ugovora-o-dogradnji-luke-sali-dugi-otok-2019#sigProId9e4ed6e848